søndag, december 17, 2006

I øvrigt mener jeg: TV2/News er klasse!

Jeg var nok en anelse skeptisk overfor en 24 timers dansk nyhedskanal (med egen helikopter) men jeg må indrømme at den i denne uge virkelig har vist hvilken berettigelse kanalen har i det danske medielandskab, først på ugen kunne man minut for minut se hvordan løkken strammedes om halsen på Lars Barfoed, ikke noget med at blive afbrudt af quizshows eller dårlige tv-film, bare masser af news, news, news. Jeg kunne dog godt have tænkt mig flere interviews i stedet for studieværterne der igen og igen opsummerer situationen.

I går var det så gadekampe fra Nørrebro live på fjernsyn og her kom specielt TV2/News førnævnte helikopter til at spille en central rolle i dækningen, dog var der en anelse komik i dækningen, f.eks. skiftede man på et tidspunkt fra en reporter der stod uden for 7-eleven til en reporter der stod inde i 7-eleven - hvis kameramanden havde flyttet sig mellem 5 og 10 meter kunne have filmet hende. Men overordnet var det godt - jeg er dog ikke helt sikker på at mennesker med mindre lokalkendskab til Nørrebro ville få helt så meget ud af den meget kaotiske dækning. TV2/News prøvede med lidt grafik, men det skal de sku' arbejde på og så ville jeg gerne have haft flere interviews med Politiet og gerne haft en riotkontrolekspert i studiet der kunne forklare hvad "drengene" gjorde.

Ingen kommentarer: