torsdag, december 21, 2006

Jens Hald Madsen i uheld

Venstres udenrigspolitiske ordfører, Jens Hald Madsen, var onsdag eftermiddag impliceret i et færdselsuheld ved Christiansborg foran Finansministeriet.

- Jeg overholdt ikke min vigepligt, for jeg så simpelthen ikke den transportvogn, der kom susende. Der er kun sket materiel skade. Vi er begge to enige om sagen. Der er ikke optaget politirapport eller noget, siger Jens Hald Madsen.

Den grå Peugeot 406 var så ilde tilredt ved frontpartiet, at den ikke kunne køres væk, viser en filmoptagelse.

Tidligere på dagen afviste Jens Hald Madsen ellers over for Ritzau at have overtrådt sin vigepligt. Det skete, da han blev konfronteret med et rygte om, at der skulle være sket personskade:

Ritzau: Det er måske et underligt spørgsmål det her. Men der er en kilde, der har ringet til os og sagt, at du angiveligt skulle have kørt en person ned i dag?
JHM: Nej! Det har jeg i hvert fald ikke.
Ritzau: Det kan du afvise?
JHM: Ja, fuldstændig.
Ritzau: Nå, men der var én, der ringede ind og sagde, at du ved et højresving skulle have overset vigepligten?
JHM: Nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej. Det har jeg ikke, sagde Jens Hald Madsen.

Efterfølgende ringede udenrigsordføreren for at korrigere sin udtalelse om, at han ikke havde overset vigepligten.

- Det beklager jeg dybt. Jeg havde meget fokus på, at han (journalisten, red.) fokuserede på, at jeg skulle have kørt en person ned. Det havde jeg ikke. Det gik meget fredeligt til. Altså at jeg havde vigepligt dér - der er slet ikke noget at diskutere. Jeg overså vognen, han kom lidt hurtigt rundt om hjørnet, og jeg kunne ikke nå at bremse. Jeg kan kun beklage, at der har været den misforståelse, siger Jens Hald Madsen.


Kilde: Politiken/Ritzau.

Ingen kommentarer: