mandag, december 18, 2006

DSU: Boykot Toga Vinstue

DSU opfordrer til at boykotte selveste det politiske kandestøberi Toga Vinstue.

- Toga har for noget tid siden tegnet overenskomst med de kristelige (Den Kristelige Fagbevægelse, Red.), hvilket er fuldstændig uacceptabelt og mest af alt skal ses som en provokation mod arbejderbevægelsens ølkøbere, lyder argumentet for boykotten.

- Derfor altså en massiv opfordring til at at boykotte beværtningen, skriver den faglige sekretær Trine Bramsen i en opfordring til den socialdemokratiske ungdomsorganisations medlemmer.

Toga Vinstue, St. Kirkestræde 3 (lige ved Højbro Plads) er det eneste politiske værtshus i København og er i mere end ti år blevet frekventeret af politikere fra Enhedslisten til Dansk Folkeparti. Opfordringen til at boykotte stedet er hermed bragt videre.

P.S. SSK, vi har stadigvæk en aftale den 23. december.

7 kommentarer:

Jarl Cordua sagde ...

Vi har foreningsfrihed i dette land. Hrmmm. Jeg må hellere besøge Toga og få en øl!

Henrik Hansen sagde ...

Bliver jo nok ikke et kedligere sted af, at der ikke er nogen DSU-er til stede

Anonym sagde ...

Der skal sgu nok være DSU'ere til stede - boykot eller ej. Jeg drak også fransk rødvin, selvom jeg var mod Chiracs bomber.

Det er nærmere andre forhold, der skal afholde mig fra at dukke op.

Men at jeg undrer mig over, hvorfor i alverden det pæne sted har indgået overenskomst med de fæle folk, det skal jeg gerne stå ved.

Og jeg vil højlydt synge røde sange i baren næste gang, jeg besøger Toga.

Anonym sagde ...

Ha ha det er da den dummeste boykot længe.

Ikke nok med at man SKAL være med i en fagforening. Det skal også være den "rigtige".

Anonym sagde ...

Nu er jeg ikke den største foretaler for den hædersungne danske model. Til gengæld er jeg en stor foretaler for at man beskytter de ansattes rettigheder og sikre en rimelig gage, især i en branche så fyldt med svindlere og småkapitalister som restaurationsbranchen.
I et system hvor lovgivning er yderst sparsom er det kun ved en effektiv organisering at man kan være ordnelig beskyttelse af arbejderne. Det tror jeg ikke en disse på at noget så klamt som en kristen fagbevægelse kan levere. Prøv bare at smag på ordet kristen fagbevægelse puuh bad!!

Men vi ses den 23ende.

mvh
SSK

Anonym sagde ...

Jamen det lyder da fint - så slipper vi andre for jer :)

Men i grunden er det mærkeligt at der ikke er flere politiske kandestøberier i København. Selv i Århus har de da Ministeriet; men det er måske mere en cafe end en øl- og vinstue.

Mvh Jacob Packert

Anonym sagde ...

Foreningsfrihed er smukt og helt fundamentalt. Det er LO fagbevægelsens krav på monopoler, som er fuldkommen forrykt. Såfremt de ikke kan tilbyde et tilpas overbevisende produkt for arbejdsmarkedets parter, må de leve med at andre har bedre varer på hylden.

Magen til hyklerisk boykot skal man lede længe efter.

Svensgaard