Mobilselskabernes forbrugerservice er under al kritik, det mener socialdemokraternes IT-ordfører Magnus Heunicke der foreslår lovkrav om bedre forbrugeroplysning.
- Det er under al kritik, og det bekræfter forbrugernes billede af mobilselskaberne som uærlige, griske og med uigennemskuelige priser og abonnementer. Derfor må vi fra politisk hold sætte ind og tvinge selskaberne til at oppe sig, siger Magnus Heunicke.
Han foreslår konkret en model, hvor et lovkrav pålægger selskaberne at indføre en række servicer, der oplyser kunderne om priser, regninger og abonnementer.
- Jeg vil tage forslaget op med videnskabsministeren og de andre partier i teleforligskredsen på vores møde i januar. Konkret kunne vi arbejde med en model, som også EU-kommissionen har foreslået på udlandstelefoni, hvor selskaberne tvinges til at komme med de ønskede oplysninger, enten via sms eller opkald fra forbrugeren, foreslår Magnus Heunicke.
En undersøgelse fra Forbrugerstyrelsen og IT- og Telestyrelsen viser, at mobilselskaberne i Danmark har en utrolig ringe service over for forbrugerne.
Her på bloggen vil vi gerne som en forbrugeroplysning advare mod teleselskabet Tele2 der har nærmest urimelig ringe service.
Kilde: Socialdemokraterne
tirsdag, december 19, 2006
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
1 kommentar:
Man kan med god ret spørge, hvorfor i alverden offentlige myndigheder og styrelser ser det som sin opgave at teste sådanne ting.
Desuden er det interessant, at ingen har bemærket, at alle de store selskaber - TDC, Sonofon, 3 osv. - kommer ind på en delt 1. plads.
Send en kommentar