onsdag, december 06, 2006

Spindoktor var med til at lave Afghanistan-film

Statsministerens egen spindoktor var dybt involveret i forberedelserne til dokumentarfilmen "Den Hemmelige Krig", men fortalte det ikke til Anders Fogh Rasmussen (V). Det fortæller trafikavisen Urban i dag.

Ifølge avisens oplysninger havde Michael Ulveman og bagmændene bag filmen, DR's Christoffer Guldbrandsen og Niels Giversen, i 2005 aftalt at DR-folkene skulle lave filmen, mens Ulveman, der dengang var chef på Dagbladenes Bureau, skulle skrive bogen.

- Som journalist inden mit nuværende job var jeg med i opstarten af projektet. Men jeg har ikke været langt nede i det. Jeg var med til åbent hus i Jægerkorpset, fortæller Michael Ulveman til avisen.

Kort efter blev han ansat som presserådgiver i Statsministeret, men fortalte ikke om sin involvering i projektet.

Men Ulveman afviser:

- Jeg anede jo ikke, hvordan projektet ville ende. Jeg har jo skrevet mange ting som journalist, som jeg ikke har indviet statsministeren i, siger Ulveman.

Christoffer Guldbrandsen og Michael Ulveman er private venner, men har ifølge Ulveman aftalt ikke at diskutere filmen

Kilde: Urban.

Ingen kommentarer: