fredag, december 08, 2006

La Cour Sell stopper som direktør

René la Cour Sell, som midt i november blev valgt som folketingskandidat for De Radikale i Ringsted-Sorø kredsen, har stopper som direktør i Rådet for Større Færdselssikkerhed, når hans åremålskontrakt udløber til maj. Han har ikke ønsket at forlænge kontrakten.

Renè la Cour Sell har været ansat på tid i direktørstillingen, og det er hans åremålsansættelse for seks år, der er gået, når kalenderen siger 15. maj 2007.

- Det har været seks fantastiske år, hvor det er gået rigtigt godt med færdselssikkerheden. Rådets medarbejdere har ydet - og yder - en fantastisk indsats. Jeg har svært ved at forlade sagen, men har vurderet, at det er et naturligt og godt tidspunkt. Tidligere var jeg syv år i den finansielle sektor, og folk troede, jeg var bankmand. Nu har jeg været seks år i dette job som trafiksikkerhedsmand, siger direktøren i en pressemeddelelse.

- Jeg har brændt for denne sag og vil fortsat gøre det, men der venter andre sager, der skal kæmpes for", hedder det videre.

Kilde: Rådet for Større Færdselssikkerhed.

Ingen kommentarer: