torsdag, januar 04, 2007

Dyremose og DF-ordfører blev mobbet i folkeskolen

Det er slet ikke så mærkeligt, at uddannelsesordførerne på Christiansborg vil forpligte folkeskolerne til at arbejde systematisk mod mobning. Et par af dem har selv ærgerlige erfaringer som ofre.

- Jeg har selv prøvet at blive mobbet. Kraftig inspireret af Bamse og Kylling sagde jeg "tihvertifald" i folkeskolen, og det blev klassekammeraterne ved med at minde mig om, siger Dansk Folkepartis uddannelsesordfører Martin Henriksen, der af sin far til sidst fik besked på at jagte "mobberne" rundt i skolegården, indtil de holdt op.

- På et tidspunkt stoppede de, men om det var fordi jeg jagtede dem, eller fordi min far bad læreren gøre noget, det er jeg ikke helt klar over. Men det betyder, at jeg udmærket kan huske fra mig selv, hvor ubehageligt det er at blive mobbet, siger Martin Henriksen.

Også den konservative Charlotte Dyremose har været offer for ondskabsfulde skolekammerater.

- Der var engang en dreng fra en parallelklasse, der kastede sten efter mig. Det var vist det værste, jeg var ude for, siger Charlotte Dyremose, der mener, langt de fleste børn på et tidspunkt møder mobningen i skolen.

Den seneste undersøgelse fra Dansk Center for Undervisningsmiljø viser, at knap hver femte elev i 4.-10. klasse er blevet mobbet indenfor de sidste to måneder.

Kilde: TV2/Politik

Ingen kommentarer: