tirsdag, februar 06, 2007

S: Københavnsk kredsbestyrelsesmedlem skifter til DF

Aia Fog, der indtil for nylig var medlem af kredsbestyrelsen i 10. kreds Østerbro, den kreds hvor Helle Thorning-Schmidt er opstillet, har udmeldt sig i protest mod Socialdemokratiets manglende sociale profil, oplyser Dansk Folkeparti.

- Socialdemokratiet mangler en strategi i forhold til tidens største samfundsproblemer. Den strategi mener jeg Dansk Folkeparti har. DF har en klar social profil, og derfor er det klart for mig, at Dansk Folkeparti må være mit parti, siger Aia Fog, der særligt fremhæver partiets indsats på ældreområdet.

Aia Fog, 40, var ved sidste kommunalvalg opstillet til Borgerrepræsentationen, hvor hun fik 239 personlige stemmer. Hun er til dagligt jurist i IT- og Telestyrelsen.

Kilde: Altinget (Kræver login)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

DF har forsøgt at lave en Karen J på S:

Helle Thorning-Schmidts tro væbner melder sig ind i Dansk Folkeparti
http://danskfolkeparti.dk/sw/frontend/newsletterpreview.asp?id=673&template_id=13&mbid=19123

for grineren :-D
Bo

Garby sagde ...

Ja, det var også temaet på Altinget, men jeg synes der er tale om en lidt for voldsom journalistisk stramning af Aia Fogs ebtydning for formandsvalgkampen. Jeg fulgte det selv så tæt jeg overhovedet kunne, men jeg anede faktisk ikke at hun bidrog.

En Informedia-søgning viser også at Aia Fog ikke på nogen måde offentligt har erklæret sig som Thorning-støtte.