fredag, februar 09, 2007

Brixtoftes afløser er en 72-årig tidligere kommunist

72-årige Bent Jensen, tidligere medlem af det kommunistiske DKP og senere såvel Venstre som CD, står til at afløse Peter Brixtofte i Furesø Byråd som repræsentant for Velfærdspartiet, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Peter Brixtoftes afløser i Furesø Byråd for Velfærdspartiet, 72-årige Bent Jensen, er klar til udfordringen - men det sker ikke med lyst eller glæde.

- Først og fremmest er jeg utrolig ked af det på Peter Brixtoftes vegne. Jeg har hele tiden været overbevist om, at han ville klare frisag for de urimelige anklager. Men selvfølgelig er jeg klar til at træde ind i Furesø Byråd, siger Bent Jensen til avisen.

Han stoppede som folkevalgt i Farum Byråd ved årsskiftet efter 25 år som byrådsmedlem. Bent Jensen har tidligere været medlem af en række forskellige partier, blandt andre DKP, Venstre og Centrum-Demokraterne, og han fulgte med Brixtofte, da denne stiftede Velfærdspartiet.

Ved valget i november 2005 var Bent Jensen opstillet som kandidat for Velfærdspartiet til Furesø Byråd, og han fik 13 personlige stemmer. Derved blev han anden suppleant efter Peter Brixtofte og Metin Bicen.

Sidstnævnte flyttede dog fra kommunen, og med Brixtoftes ubetingede fængselsstraf på to år er banen klar for Bent Jensen.Bordet fanger.

Da Frederiksborg Amts Avis i går eftermiddag fik fat i Bent Jensen, følte han sig som en jaget mand. Han var nemlig på vej til flere tv-interviews - samt et møde i den boligforening, hvor han er formand.

- Jeg havde ellers lige vænnet mig til at have en dejlig »luftig« kalender uden alt for mange aftaler og møder, men bordet fanger. Jeg har dog endnu ikke talt med min kone, Tove, for at fortælle hende om min kommende byrådskarriere. Det tør jeg næsten ikke, lød meldingen fra en grinende Bent Jensen.

Kilde: Frederiksborg Amts Avis.

1 kommentar:

Allan sagde ...

underlig overskrift. Så er Karen Jespersen jo også tidligere kommunist, men det skriver I ikke..