torsdag, november 30, 2006

S jubler over ny V-ordfører

Venstres valg af Kristian Phil Lorentzen som ny trafikordfører vækker jubel hos Socialdemokraterne, hvor MF Jens Chr. Lund (S) er gået så vidt som at udsende en pressemeddelelse som velkomst til den nye Venstre-mand på posten. Det fortæller TV2 Politik.

Den tidligere militærmand skriver blandt andet: "Ind til nu har specielt kampen om Rute 13, Rute 26, Silkeborg, modulvogntog på Rute 26 osv. været op ad bakke. Især Venstres tidligere ordfører har været besværlig. Jeg har ofte taget mig i at sige til mig selv, "bare det var Kristian Pihl, der sad på den anden side af bordet. Han forstår behovet for regional udvikling og den heraf nødvendige infrastrukturudvikling." Kristian Pihl ved om nogen, hvor nødvendigt det er at få udbedret vejene i og til det gamle Viborg Amt.

Men Venstres gruppeformand Svend Erik Hovmand afviser, at der er fare for, at den berygtede trafikmafia - som den daværende trafikordfører Gitte Lillelund for en måned siden gjorde en dyd ud af at aflive - nu bliver genoplivet.

Det fastholder Kristian Pihl Lorentzen også selv: "På min hjemmeside står der, at jeg vil arbejde for vejnettet omkring Viborg, hvor jeg er valgt. Men jeg har ikke lovet noget, og jeg er meget bevidst om, at jeg er trafikordfører for hele landet - både for øst og vest," siger Lorentzen, imens Jens Chr. Lund jubler videre:

"Det er helt berettiget, at Kristian er blevet kendt som Mr. Rute 13. Vi vil knokle sammen med dig, og vi vil sikre, at du holder dig på den sti, som du så udmærket har trådt til, lyder det fra J.C. Lund.

Kilde: TV Politik.

Ingen kommentarer: