fredag, marts 02, 2007

Enhedslisten skal på budget-kursus

Enhedslistens politikere på Københavns Rådhus har taget konsekvensen af uoverskuelige regnskaber og budgetter. De folkevalgte sendes nu på økonomistyringskurser, og internt vil partiet oprette en vidensbank.

- Baggrunden for det hele er underskuddet i Børne- og Ungdomsforvaltningen. Vi tager også vores del af ansvaret, og vi må konstatere, at vi ikke har været gode nok. Derfor har vi nu taget initiativ til økonomistyringskurser, forklarer Morten Kabell (EL), der indtil for nylig var medlem af Børne- og Ungdomsforvaltningen til Nyhedsavisen fredag.

- Medlemmerne vil blive undervist af kommunalrevisorer og jurister, så vi bedre kan gå ind og vurdere, om regnskaber og budgetter ser fornuftige ud, siger Morten Kabell.

Kabells afløser i det underskudsramte Børne- og Ungdomsudvalg er Allan Mylius Thomsen. Ved sidste valg sprængte han partilisten, og han er som andensuppleant netop trådt ind i Borgerrepræsentationen.

- Jeg har meget brug for de kurser for at kunne gennemskue, hvad der sker, ellers har jeg ikke en skrædders chance i helvede for at vide det. Før mit første udvalgsmøde fik jeg 5,5 centimeter papir, og det er noget af en stabel, skulle jeg hilse at sige, siger Allan Mylius Thomsen, der indtil videre skal være i Borgerrepræsentationen et halvt år.

Kilde: Nyhedsavisen.

Ingen kommentarer: