fredag, marts 02, 2007

Carina C. mister sin spindoktor

Pressechef i Familie- og Forbrugerministeriet, Mette Hovmand stopper.

Mette Hovmand har sagt ja til et job som projektleder i Radius Kommunikation A/S fra 1. maj 2007.

- Jeg er ked af at sige farvel til en betroet medarbejder, som har været en utrolig stærk støtte for mig i min første tid som familie- og forbrugerminister. Jeg har lært Mette Hovmand at kende som en yderst kompetent og effektiv pressechef, og jeg er overbevist om, at hun vil blive en stor gevinst for sin nye arbejdsgiver, siger familie- og forbrugerminister Carina Christensen (K) i en pressemeddelelse.

Mette Hovmand vil frem til sin fratræden 1. april fortsat være kontaktled mellem pressen og ministeren.

Det er den anden pressemedarbejder, ministeren mister på kort tid. For få uger siden forlod pressemedarbejder Jenny Bøving også Familie- og Forbrugerministeriet til fordel for en stilling på Københavns Rådhus.

Men mon ikke, Carina Christensen gerne selv vil udpege en af sine nærmeste rådgivere, og det kan vel også have spillet ind på Mette Hovmands beslutning.


Kilde: TV2|Politik.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ministeriet er i evig fare for at blive nedlagt. Det er ikke så sært at medarbejderen "tager gevisten hjem" og slåt til hvis de får et mere sikkert job, hvor der mulighederne på længere sigt er noget større.

Mette Hovmand er jo Svend Eriks datter. Så man kan sige at det er hele familien, der er på vej ud af politik.