onsdag, februar 28, 2007

V: Jørgen Winther overvejer stop

Venstres folketingsmedlem Jørgen Winther, der i 20 år har repræsenteret Mariagerkredsen, har takket nej til partiets tilbud om opstilling i såvel Mariagerkredsen som i begge Randers-kredse. Det skriver Randers Amtsavis.

- Jeg går i tænkeboks. Jeg er blevet spurgt, om jeg ville stille op, men har takket nej. Jeg er 61 år og vil gerne vente et års tid med at beslutte, om jeg stiller op igen. Har jeg stadig lyst til politik næste forår, vil jeg prøve at finde en kreds et sted i Jylland, siger Jørgen Winther per telefon fra Folketinget.

Jørgen Winther har siddet i Folketinget siden maj 1988. Han blev opstillet i Venstres Hobro-kreds i 1981 og har siden 1984 været opstillet i Mariagerkredsen. Han var midlertidigt medlem af Folketinget i november-december 1987 og har været partiets sundhedsordfører siden valget i 1988.

Jørgen Winther har i Folketinget været formand for udenrigsudvalget, delegeret ved FN's generalforsamling, formand for udvalget vedrørende det etiske råd og formand for udvalget for udlændinge- og integrationspolitik.

Det er vist stadigvæk for tideligt at spå om hvem der eventuelt skal afløse Jørgen Winther.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Eftersom den gode Winther bruger mere tid på golfbanen end på Borgen, vil det nok være en god idé at stoppe...