mandag, februar 26, 2007

Køber gods og forlader politik

Svend Brodersen sprang en bombe i Venstres byrådsgruppe i Kolding Kommune, da han afslørede, at han med øjeblikkelig virkning forlader lokalpolitik. Årsagen er, at han har købt Gram Slot og Nybøl godser, og en del af betingelserne for købet, er, at han forlader politik. Det fortæller Danske Kommuner.

- Det er et stort projekt, der kræver både min kone og mig på fuld tid. Jeg har lovet at holde mig fra politik i de første fem år som en betingelse for handelen, men det har været mit liv i ni år, og jeg har ikke mistet lysten til det, siger han til Jyske Vestkysten.

Svend Brodersen var Venstres borgmesterkandidat i Kolding Kommune, 2. viceborgmester og formand for byrådsgruppen. Byrådsgruppen vil mødes hurtigst muligt for at finde en afløser til og forventer at have en spidskandidat til borgmesterposten i år eller næste år.

Kilde: Danske Kommuner.

Ingen kommentarer: