torsdag, februar 22, 2007

Ny Ellemann klar til Folketinget

Karen Ellemann Kharabian, datter af tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen, kan komme i Folketinget ved næste valg.

Karen Ellemann Kharabian er i dag medlem af Rudersdal Kommunalbestyrelse, men har sat kurs mod Folketinget, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Onsdag aften blev hun valgt for Venstre i Brøndby-kredsen, der dækker Brøndby, Ishøj og Vallensbæk kommuner og er en del af Københavns Omegns Storkreds.

- Jeg er virkelig lykkelig. Min tid i Rudersdals kommunalbestyrelse har givet mig sult på mere. Jeg vil gerne være med til at sætte dagsordenen og dermed påvirke udviklingen for at sikre sammenhængskraften i det danske samfund, siger Karen Ellemann Kharabian til avisen.

Hvis den 37-årige Rudersdal-politiker bliver valgt, bliver hun tredje generation i Folketinget. Hendes farfar var Jens Peter Jensen, mens faderen er tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen.

- Det er selvfølgelig sjovt, men mens min far meget arbejdede på de ydre linjer, så vil jeg arbejde på de indre. Jeg er uddannet og arbejder som folkeskolelærer, og jeg interesserer mig mere for blandt andet børn, uddannelse og sundhed, siger Karen Ellemann Kharabian.

Ved gårsdagens valg i Brøndby-kredsen var hun oppe mod en lokal kandidat, Ina-Maria Nielsen. Karen Ellemann Kharabian modtog over 80 procent af stemmerne, og dermed fik oprejsning for det nederlag hun led, da hun i november stillede op som Folketingskandidat i Lyngby-kredsen.

Det helt store trækplaster i Københavns Omegn er Bertel Haarder, og den unge Ellemann får uden tvivl hård kamp om pladsen, bl.a. af den tidligere VU-formand Claus Horsted, der er opstillet i Ballerup-kredsen.

1 kommentar:

Jarl Cordua sagde ...

Jeg er ikke enig. Karen Ellemann styrter ind i tinget med tårnhøje stemmetal.

Personligt er jeg ikke ét sekund i tvivl om, at Claus Horsted er langt mere kompetent end "Uffes datter". Men det hjælper ham ikke.

Medmindre hun kvajer sig i helt urimelig grad og i stedet holder sig til at gentage floskler og almindeligheder, når hun bliver spurgt, så vil faderens meritter bære hende ind på Christiansborg.
Jeg ved godt, at det ikke er fair, hverken mod hende eller hendes far. Men det er efter min mening realiteten, og jeg er sikker på at Uffe forlængst har fortalt sin datter, hvordan tingene funker.