fredag, marts 23, 2007

DF-politikers indblanding forarger

DDF-politikeren Morten S. Petersen er gået langt over grænsen. Det mener hans politiske kollegaer i Svendborg Kommunes byråd, som er forargede over, at han i et læserbrev i Fyns Amts Avis opfordrer til at en jugoslavisk dreng bliver tvangsfjernet. Det fortæller Danske Kommuner.

Læserbrevet skaber forargelse, fordi tvangsfjernelsen er uden for hans udvalgsområde, nemlig kultur- og planlægningsudvalget. Desuden er tvangsfjernelsen en sag, der bør behandles i fortrolighed, mener kritikerne.

- Jeg bryder mig ikke om det. Man skal ikke som politiker gå ud offentligt og stemple en bestemt dreng, siger byrådsmedlem Karen Strandhave (S), som er formand for kommunens tvangsfjernelsesudvalg, til Fyens Stiftstidende.

Christian Kaastrup (S), medlem af kultur- og planlægningsudvalget, er dog ikke overrasket.

- Det kan han ikke tillade sig. Men det er Dansk Folkepartis kedelige og utrolig firkantede måde at optræde på i forhold til flygtninge og indvandrere. Det viser, hvilket niveau de befinder sig på, siger han.

Men opstanden preller tilsyneladende af på Morten S. Petersen.

- Sagen var jo allerede omtalt i medierne. Hvis andre synes, det er forkasteligt, hvad jeg har gjort, så tager jeg det stille og roligt. Det kan ikke bringe mit pis i kog. Jeg kan ikke tage det alvorligt, siger han.

Kilde: Danske Kommuner.

Ingen kommentarer: