onsdag, marts 21, 2007

Odense-borgmester kritiseres for indholdsløs studietur

Det faglige indhold var alt andet end prangende, da en gruppe fynske borgmestre og embedsfolk sidste år rejste med KMD til Athen. Flere af de planlagte programpunkter blev aflyst, og det fik Odenses byråd til at reagere.

Byrådsmedlemmerne mente ikke, at det kunne forsvares at betale 9800 kroner for borgmesterens rejse. Det havde de ret i, lyder vurderingen fra Statsforvaltningen i Syddanmark. I en ny afgørelse slås det fast, at det faglige indhold af rejsen var alt for tyndt. Det skriver Danske Kommuner.

Selv mener Odenses konservative borgmester Jan Boye dog ikke, han har gjort noget forkert.

- Jeg mener, at jeg meldte mig til det her arrangement i god tro. Ændringerne, der har ført til Statsforvaltningens afgørelse, kom til efter, jeg havde afgivet min bindende tilmelding. Derfor har jeg meldt mig til i forhold til det oprindelige programudkast, siger han.

De øvrige deltagere på turen talte blandt andre Tommerups borgmester Finn Brunse (S), Munkebos borgmester Palle Hansborg-Sørensen (S), amts- og byrådsmedlem Steen Møller (K) fra Odense og kommunaldirektør Egon Gaarde, Munkebo Kommune. Statsforvaltningen vil ikke gøre yderligere i sagen.

Kilde: Dansk Politik.

Ingen kommentarer: