mandag, november 20, 2006

Får Ham Som Bestemmer mange gaver?

Dette er en historie fra i dag. Jeg har været på arbejde (jeg er pædagogmedhjælper i en børnehave i Vallensbæk) og jeg skulle en tur til 'Køwenhavnstrup' for at købe nogle ting og jeg havde Mikkel og Markus, begge på fem år, med.
De begynder i S-toget at diskutere hvem der bestemmer i Danmark og både Gud og Kongen kommer på banen (de er jo fra Vallensbæk hvor et parti med hang til gud, konge og fædreland står rimeligt stærkt) og jeg vil ikke blande mig eller mente vel at det var en anelse for kompliceret at fortælle om statsministeren.

Vi kommer forbi en 7-eleven og på forsiden af avis er Anders Fogh og jeg fortæller at det er ham der bestemmer i Danmark hvor efter Mikkel konstaterer at ham har han set i fjernsynet. Han kigger på mig og spørger så "Ham der bestemmer, får han mange gaver?".
Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle svare til den og kunne ikke forklare de to drenge hvorfor jeg var ved at bryde sammen af grin midt på Toftegårds Plads og grinte meget højt.

Her er et billede af Mikkel fra hans fem års fødselsdag. Der får man også gaver.

Ingen kommentarer: