Høgen i Roskildes gamle byvåben får igen liv i fjerene og bliver en del af Ny Roskildes logo. Dermed er en masse designarbejde og omkring 300.000 kroner spildt på arbejdet med at lave et nyt byvåben, som blandt andet skulle pryde den nye kommunes brevpapir og skilte. Det fortæller Dagbladet Roskilde.
Hele forløbet omkring arbejdet med nyt design ærgrer Poul Lindor Nielsen (S), formand for sammenlægningsudvalget og Ny Roskildes kommende borgmester.
Han er selv uddannet typograf, og han kunne, efter eget udsagn, med nogle få streger og til få hundrede kroner have tegnet et brugbart våben.
- Jeg må sige, at vi politikere i økonomiudvalget ikke har drevet rettidig omhu. Vi har kendt til sagen siden april. Tre gange har jeg spurgt: Er det det, vi vil? Tre gange har svaret været »ja«. Det var det så ikke alligevel. Det her har vi ikke gjort godt nok. Der er blevet sagt fra alt for sent, siger Poul Lindor Nielsen og fortsætter:
- Vi politikere har sovet i timen, og vi har behov for hurtigt at komme videre. Vi må erkende, at der ikke var visuelle muskler i det foreslåede kildedesign, og det er dermed droppet. Man må sige, at der ikke er meget ny kommune i det gamle byvåben, men så må vi vise, at der er tale om en ny kommune på andre områder.
Det er designbureauet Bysted, der har stået for det nye kilde-design, som nu vrages.
I stedet vil vil høgen i Roskildes byvåben i fremtiden være at finde på Ny Roskildes brevpapir. Politikerne foretrækker høgen frem for kildevæld til at markere kommunens historiske rødder.
Kilde: Dagbladet Roskilde.
tirsdag, december 05, 2006
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar